Mogelijk gemaakt door Blogger.

Jussie, kom je buiten spelen?! En noorderlicht!

zondag 9 oktober 2011

Caramel had vanmorgen duidelijk geen zin om Alex te vergezellen in de stal tijdens het melken. Opeens stond ze met haar voorpoten op de buitenvensterbank en haar snuit tegen het keukenraam gedrukt naar binnen te kijken. Op zoek naar Jussie, haar speelmaatje. Zodra ik de keukendeur open deed, vloog Jussie langs mij heen naar buiten, achter Caramel aan die er als een haas vandoor ging, met Jussie op d'r hielen.
Sinds de dag dat Alex met haar het erf op kwam, spelen ze samen. Dag in, dag uit. Tussendoor nemen ze even een pauze, maar niet te lang, want de dag is zo voorbij. Het is ontzettend leuk om te zien hoe die twee honden met elkaar stoeien. De volgende foto's zijn van afgelopen winter; ravotten in de sneeuw.




Afgelopen nacht vroor het 8 graden. We hebben alwel een aantal nachten vorst gehad, maar kouder dan -2 was het nog niet geweest. Vanmorgen zag de wereld er ontzettend mooi uit. Alles lag bedekt onder een dun wit laagje en het zonnetje scheen volop. Dit is heerlijk herfstweer. Jammergenoeg stond ik vandaag in de kaasmakerij en begon het in de loop van de middag te betrekken. Toch besloot ik er na het kaasmaken nog even op uit te gaan met Jussie, maar het heerlijke herfstweer was alweer voorbij. Nu is het buiten onbehaaglijk; veel wind en regen of sneeuw op komst, brrrrrrrrrr. En vanavond moet ik nog de koeien melken; brrrrrrrrr.
Gisteravond laat liet ik Jussie nog uit en werd ik verrast door een duidelijk noorderlicht. Wat is dit toch mooi!
Eigenlijk is het Hanz z'n job om de hond 's avonds uit te laten, maar hij is voor een weekje in Nederland. Dat heeft dus ook z'n voordelen!
Noorderlicht boven Skabram, Jokkmokk

About This Blog

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP