Mogelijk gemaakt door Blogger.

Zondagsthee

donderdag 20 oktober 2011

Afgelopen zondag was ik bezig isolatie te leggen in mijn huisje (later meer over mijn huisje), toen Hanz met een tas vol spullen aan kwam lopen. Uit de tas kwamen een brander, fluitketel en koekjes te voorschijn; tijd voor thee dus!




Tijdens mijn gezwerf over onze aardbol kwam ik erachter dat ik in Zweden wil wonen. Na al eerder te hebben gewerkt in Noorwegen en Zweden, vertrok ik in mei 2009 opnieuw naar Zweden, met het idee eerst een zomerseizoen in Jokkmokk te werken en daarna richting Östersund te vertrekken om daar een klein huisje te kopen en een baan te zoeken. Ik was dus van plan mezelf te vestigen, zoals dat zo mooi heet, in de provincie Jämtland.

Zover is het nooit gekomen. Boer Hanz in Jokkmokk bleek wel een erg leuke boer te zijn; ik werd dus boerin. Maar het kopen/bouwen van een klein huisje bleef altijd in mijn hoofd rondspoken. Dit werd nog eens versterkt door het gegeven dat ons woonhuis op de camping staat, wat zeker in de zomermaanden betekent dat wij weinig rust en privacy hebben. Een aantal maanden geleden ben ik aan het tekenen gegaan en al snel had ik een mooi huisje op papier staan. Hanz heeft mijn tekening vertaald naar een bouwkundig tekening. Martin, een vrij oud maar zeer handig mannetje, heeft de buitenkant gebouwd. Nu is het aan mij (ons) om de binnenkant af te maken, te schilderen en in te richten (vooral naar dat laatste kijk ik nu al uit!).

Martijn met de fiets, Martin en Hanz......en Jussie

De volgende dag

Weer twee dagen later

Na een week

Vloerplaten op maat zagen

Isolatie op maat snijden


About This Blog

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP