Mogelijk gemaakt door Blogger.

Even een bandje plakken

zaterdag 5 november 2011

Een tractor met een lekke band; die heb je niet in een uurtje geplakt!


Alex kon 's morgens nog precies de melktank naar de kaasmakerij rijden. Daar aangekomen ging de band van de velg en moest hij de tractor en melktank laten staan. Gelukkig kon ik dus gewoon kaas maken.
Toen Hanz belde met het reparatiebedrijf in Jokkmokk, bleek dat de servicewagen de hele dag niet beschikbaar zou zijn. Maar goed, de melktank moest terug naar de melkruimte; we moesten een hooibaal (600 kg) rijden. Wachten op de servicewagen die de volgende dag kon komen, was geen optie. Er zat niets anders op dan de band zelf van de tractor te halen en deze met de Toyota naar de garage te brengen voor reparatie.
Uiteraard makkelijker (of vooral 'sneller') gezegd dan gedaan. En wat is zo'n band zwaar!
Hanz en Alex aan het werk voor de kaasmakerij


Vanuit de kaasmakerij zag ik de mannen zwoegen. In mijn 20 minuten pauze (als de wrongel 'rijpt') heb ik snel mijn camera gehaald om alles op de gevoelige plaat vast te leggen.
Wat een contrast: het smerige buitenwerk met het hygiënische werk in de kaasmakerij.

De dag verliep dus enigszins anders dan gepland. De boosdoener was een uitstekende metalen pin op de oude mestplaat. Wij weten dat deze er zit (Hanz is er ook al een keer overheen gereden); nu weet Alex het ook.
Het gat in de tractorband

About This Blog

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP