Mogelijk gemaakt door Blogger.

Huisje in het bos

woensdag 10 oktober 2012

Mijn huisje op een zomerse dag.
Het is koud en het regent, al de hele dag. Al een paar dagen. Uitstekend weer om binnen bij de open haard eindelijk weer iets voor mijn blog te schrijven.  De reden dat ik niets van mij heb laten horen, is dat mijn tijd en energie werden opgeslokt door het werk aan het huisje dat ik afgelopen lente heb gekocht. Het is goed gebouwd maar slecht onderhouden. Van binnen heb ik vrijwel alles veranderd. De keuken is inmiddels de slaapkamer en de kleine woonkamer is nu een kleine woonkeuken. Ontzettend leuk om aan m’n eigen huis te werken, maar tegelijk ook zwaar. Afgelopen zomer heb ik of gewerkt of geklust. Nu ben ik zover op orde dat de winter mag komen. Ik moet nog het één en ander aftimmeren en schilderen; echter geen grote dingen meer.
De oude keuken en woonkamer.

De keuken heb ik uitgebroken en verplaats naar de kleine woonkamer.

Ik heb hele huis met hout betimmerd.


De keuken, halverwege de verbouwing.


Dit gedeelte van de oude keuken ziet er nu....
....zo uit. Een deel van de slaapkamer.

























Ik heb ruim 200 foto’s van de verbouwing. Daar zal ik jullie niet mee vermoeien, maar over een aantal weken krijgen jullie een update van hoe het er dan uitziet.

De zomer is duidelijk voorbij. Een maand geleden is Inge vertrokken en het is weer rustig op de camping. Wat campinggasten betreft viel de zomer tegen. Niet alleen bij ons, maar ook op andere campings in Lapland.
Met de koeien en kaas gaat het goed. De kaasmakerij is uitgebreid met een nieuwe koelcel. Vrijwel alle koeien hebben hun kalf gekregen. Vaars Billie beviel helaas van een dood kalf, een stiertje. Gelukkig ging en gaat het met haar wel goed. 
Svalka met stiertje Sam.
 In november bevalt Samba van haar eerste kalf, daar kijk ik erg naar uit. Toen zij de leeftijd had bereikt om te worden geïnsemieerd vonden we haar nog erg klein. Volgens dierenarts Mats was ze prima volgroeid, maar zoals hij het zo mooi zei: ”Samba is net een Lap: korte benen.”
Koe Antje sluit opnieuw de rij in december. Dit wordt echt haar laatste kalf (zeiden we vorig jaar ook). Nog één keer kans op een klein Antje.

Hanz is momenteel in Stockholm op een beurs om Skabram kaas te presenteren. Donderdagavond sta ik in de Ica supermarkt op een locale beurs kaas en yoghurt te presenteren. Ach ja, verschil moet er zijn. Eind oktober ben ik een week in Stockholm om kaas te verkopen tijdens de Jokkmokkdagen in Stockholm. Mijn beurt komt dus nog!
 

About This Blog

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP